Modernus belaidis internetas – visose viešbučio erdvėse

2015-08-04
Prastai veikiantį belaidį internetą oro uoste, viešbutyje ar kavinėje savo gyvenime yra išbandęs ne vienas keliautojas. Bene blogiausias jausmas apima tuomet, kai prie atviro „Wi-Fi“ tinklo nesėkmingai bandantis prisijungti svečias supranta, kad jis laukia eilėje, kol internete baigs naršyti kiti.

Prabangių viešbučių atstovai pažymi, kad sklandus interneto ryšys yra būtinas tarsi vanduo ar elektra ir jis turi būti nemokamas. Ši taisyklė galioja ne tik vestibiulyje ar kambariuose, bet ir visose kitose viešbučio erdvėse.

Didžiojoje Britanijoje sukurta sistema „Hotel Wi-Fi Rank“ matuoja belaidžio tinklo kokybę įvairiuose pasaulio viešbučiuose. Neseniai paskelbta apžvalga nustebino, kad kai kuriuose Paryžiaus centre esančiuose viešbučiuose interneto sparta parsisiunčiant duomenis belaidžiu ryšiu tesiekia vos 0,35 Mb/s. Vilniaus centre esančių viešbučių sparta svyruoja nuo 9 Mb/s iki 54 Mb/s.

Tomas Maknickas, netoli Trakų įsikūrusio 5+ žvaigždučių statusą turinčio ir pasauliniam tinklui „Small Luxury Hotels of the World“ priklausančio viešbučio „IDW Esperanza Resort“ direktorius, teigia, kad rūpinantis teikiamų paslaugų kokybe būtina atkreipti dėmesį į svečių įprotį naudoti mobiliuosius įrenginius įvairiose erdvėse. „Geras belaidis interneto ryšys turi puikiai veikti visoje kurorto teritorijoje – tiek kambariuose, restoranuose, tiek žaidimų aikštelėse ar pliaže. Tokio tikslo siekdami, investavome į kokybišką „Wi-Fi“ sprendimą, kurį mums įdiegė „Penkių kontinentų komunikacijų centro“ specialistai“, – sako prabangios rezidencijos vadovas.

Anot jo, socialinių tinklų ir interneto populiarumas ne tik įpareigoja, bet ir suteikia naujų galimybių. „Klientams siūlome internete peržvelgti restoranų valgiaraščius, susipažinti su SPA ir įvairiomis kitomis viešbučio paslaugomis. Tokiu būdu gerėja komunikacija ir svečiai patogiai planuoja savo laisvalaikį būdami restoranuose, ilsėdamiesi prie ežero ar kambariuose“, – šiuolaikinių technologijų privalumus vardija T. Maknickas.

Šių metų vasarį viešbučiui buvo suteiktas Amerikos viešbučių ir apgyvendinimo įstaigų mokymo instituto „Guest Service Gold“ statusas. Jį sudaro septynios aukščiausią klientų aptarnavimo kokybę lemiančios nuostatos – pasitikėjimas, intuicija, pasiaukojantis darbas, nuoširdumas, sugebėjimas nuolat stebinti savo klientus, iniciatyva ir kruopštumas. Kiek anksčiau pasaulinis keliautojų portalas „TripAdvisor“, įtraukė „IDW Esperanza Resort“ rezidenciją į 25 geriausių Europos viešbučių sąrašą.

Kinta įpročiai, keičiasi ir įranga

Bendrovės „Cisco Systems Inc.“ atliktas tyrimas atskleidė, kad Europoje kiekvienam gyventojui vidutiniškai tenka po du tinklo įrenginius. „Viešbučių svečiai dabar atsiveža kelis nešiojamuosius įrenginius, tad patenkinti didelės tinklo apkrovos poreikį padeda atitinkamų techninių galimybių belaidis interneto ryšys, – sako UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ Komercijos departamento vadovas Robertas Ragauskas. – Prieš įrengdami belaidžio tinklo infrastruktūrą, daug bendraujame su užsakovu, iki smulkmenų išsiaiškiname poreikius.“

T. Maknickas įžvelgia dar porą neabejotinų belaidžio interneto ryšio privalumų – sklandų darbą konferencijų metu ir tai, kad viešbučio svečiai nėra pririšti prie verslo centro. „Įdiegus viešbutyje kokybišką belaidį ryšį, čia konferencijas rengiantys verslo klientai nepatiria jokių keblumų. Be to, užsukančiųjų į verslo centrą patikrinti elektroninį paštą ar naršyti internete nėra, nes visose rezidencijos erdvėse interneto kokybė vienodai gera“, – patirtimi dalijasi „IDW Esperanza Resort“ direktorius.

Susirūpinti tinklo galimybėmis būtina ir dėl to, kad vienas iš klientų vertinimo kriterijų, atsispindintis viešbučių rezervavimo sistemose, yra „Wi-Fi“ ryšio kokybė. Įvairius turistinius maršrutus sudarančiuose žinynuose ir tinklalapiuose taip pat dažnai pažymima, kaip svečiai vertina atskiras paslaugas ir interneto prieigą.